4 mei 2007

E-LINK Exercise

Artikel:
E-LINK is an interactive system providing motivation and feedback, increasing patient compliance and tolerance of exercise programs, allowing longer effective therapy. The E-LINK parameters can be varied for range, speed and difficulty of the activities to treat a wide range of patients. The exercise is supervised, yet therapist independent. E-LINK is used for all types of patients, from Paediatrics to Geriatrics to Professional Athletes, in both Orthopaedic and Neurological Rehabilitation.

E-LINK is computerized graded therapeutic exercise utilizing computer games for exercise. While the patient is playing the games, they are getting their exercise. The Activity Modules may be controlled by a variety of inputs, depending upon the patient’s physical and cognitive status.


E-LINK Activity Modules

There is a large body of research, spanning decades, demonstrating the advantages of activity based exercise versus repetitive exercise.

The research shows that a patient, when engaged in activity based exercise:

Exhibits wider range of motion
Exercises for a longer period of time
Reports less pain
Rehabilitates faster

Designed by Therapists in the United Kingdom, E-LINK takes these well proven concepts and utilizes a computer environment to create a comprehensive system for functional rehabilitation in the hand and upper extremity.

E-LINK Exercise Components
The E-LINK Activity modules may be controlled by the following inputs:

Myo-EX and AngleX
ForcePlate
Dynamometer and Pinchmeter
Upper Limb Exerciser

E-LINK is a modular system. Exercise components may be purchased separately or combined with evaluation components to make a comprehensive evaluation and exercise system.

Link:
http://www.biometricsltd.com/z%20exercise.htm

Commentaar van Pepijn:
Het is geen bijzonder helder artikel, daarom raad ik aan dat je even op de website een kijkje neemt voor meer informatie. Dit is een mooi voorbeeld van hoe games op een nieuwe manier toegepast kunnen worden. De E-LINK is een therapeutisch hulpmiddel, dat patiƫnten laat oefenen om verloren functies terug te krijgen. Nu heeft dit naar mijn mening weinig met de gaming scene zelf te maken. Daarmee bedoel ik dat dit apparaat niet bedoeld is voor de massa. Ik zie het meer als een toepassing van games om patiƫnten op een creatieve manier te helpen. Hoe dan ook, het laat ons zien dat spellen op zoveel meer manieren kunnen worden toegepast dan we in eerste instantie misschien verwachten. Vooral als het mensen kan helpen, is dit fantastisch...

Conclusie: Games kunnen in de zorg worden gebruikt om mensen te helpen. Dit betekent echter niet dat gamen per definitie gezond is.

Geen opmerkingen: